طی سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ رشته های مدارک پزشکی ،کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی و اداره امور بیمارستانها تصویب و در محل دانشکده های پیراپزشکی و بهداشت شروع به فعالیت نمودند.
نظر به لزوم تجمیع رشته های مرتبط به فن آوری اطلاعات و مدیریت و اطلاع رسانی مجوز تاسیس دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی در سال ۱۳۷۵از سوی شورای گسترش دانشگاه علوم پزشکی اخذ و این دانشکده در سال ۱۳۷۶در ساختمانی واقع در سه راه مطهری راه اندازی و در تاریخ دهم آبانماه ۱۳۷۷توسط آقای دکتر محمد فرهادی وزیر محترم وقت بهداشت درمان با داشتن ۳رشته مدیریت بهداشت و درمان،کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی و مدارک پزشکی رسما افتتاح گردید.
،وپس از آن دانشکده به محل دیگری در خیابان فردوسی نقل مکان کرد و بعد از آن در سال ۱۳۸۲ با مستقر شدن در بلوک A پردیس دانشگاه علوم پزشکی به فعالیت خود ادامه داده و از سال 1403 در ساختمان جدید خود در پردیس مستقر شده است.
در حال حاضر این دانشکده در3 مقطع کارشناسی و 7 مقطع کارشناسی ارشد و 6 مقطع دکتری با 27 نفر عضو هیئت علمی در حال خدمت رسانی به دانشجویان رشته های فوق الذکر می باشد.
توسعه علوم و همسو شدن آن با پیشرفت های تکنولوژی اطلاعات در رشته های گوناگون و نیاز به دستیابی مراکز بهداشتی درمانی و آموزشی به منابع اطلاعات پزشکی انگیزه اصلی تاسیس این دانشکده بود.
درک این ضرورت و اهمیت نقش رشته های نوین علوم کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، مدیریت،سیاست گذاری و اقتصاد سلامت، علوم اطلاعات سلامت در برنامه ریزیهای رشد و توسعه ملی و تامین بهداشت و سلامت جامعه و آثار مطلوب تربیت دانشجو از اهداف این دانشکده می باشد.
دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی مسئول افزایش توانمندی اعضا هیات علمی و کارکان برای تربیت دانشجویان رشته های مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی می باشد
برای رسیدن به این هدف، از روش های نوین آموزشی و پژوهشی جهت رفع نیازهای انسانی متخصص جامعه استفاده می نماید.
دورنما:
دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی درصدد است در آینده به یکی از قطب های علمی و پژوهشی منطقه تبدیل شود
در این راستا با آموزش و انجام پزوهش های مورد نیاز جامعه، دانشجویان ممتاز در سطح کشور و منطقه تربیت نموده و در اتقا مرزهای دانش و حل مشکلات مدیریتی و اطلاع رسانی بخش بهداشت و درمان پیشگام می باشد.
اهداف کلی :
-
ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات آموزشی و پژوهشی دانشکده
-
افزایش رضایتمندی مشتریان داخلی و خارجی دانشگاه
-
افزایش سطح توانمندی کارکنان، دانشجویان و اعضا هیات علمی دانشکده
-
بهینه سازی و استفاده صحیح از منابع در اختیار، خصوصاً منابع مالی دانشکده
|