یکشبه 18 خرداد 1404

 

 دفتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي EDO به عنوان محور آموزش هر سيستم آموزشي بوده و ارتقاي كيفي آموزش مديون آن است را بر عهده دارد  شرح وظايف  و اختيارات اين دفتر بشرح ذيل است :

الف) نظارت در اجراي فرآيندهاي آموزشي گروهها  :

  • ارزيابي فعاليت هاي آموزشي گروهها ( اعم از كلاس درس ، آموزش هاي درون بخشي مانند ژورنال كلاپ ، گزارش مورد و .... ) بر اساس چك ليست هاي EDO
  • ارائه فيديك در موضوع كميت و كيفيت فرآيندهاي آموزشي به گروهها
  • نظارت بر نحوه ارزيابي دانشجويان ( تناسب متد ارزيابي ، اهداف آموزشي ، روايي , پايايي آزمون ) و ارائه آن به گروه هاي آموزشي و اساتيد .
  • هدايت اجراي ارزشيابي دروني درگروههاي آموزشي

ب) همكاري در ارزشيابي اعضاي هيات علمي :

  • ارزيابي كميت و كيفيت فعاليت آموزشي و ارائه پسخوراند آن به اساتيد
  • تشويق و ترغيب دانشجويان جهت شركت در ارزشيابي صحيح اساتيد
  • اطلاع رساني به اساتيد در مورد مراحل فرآيند ارزشيابي
  • تحليل نتايج ارزشيابي اساتيد و بازبيني آنها بطور كيفي و مصاحبه اي
  •  ارائه  و بازبيني فرمهاي ارزشيابي جهت اطلاع اعضاي هيات علمي در سايت دانشكده
  • شركت در جلسات گروههاي آموزشي و تحليل نتايج ارزشيابي و راهكارهاي بهبود نقاط ضعف

ج) ارائه مشاوره در زمينه اجراي طرحهاي پژوهش در آموزش :

  • راست آزمايي طرحهاي دانش پژوهي
  • چاپ مقاله در مجلات آموزش پزشكي
  • ارسال فرآيندهاي آموزشي به جشنواره هاي آموزشي ( شهيد مطهري و ... )

د) شركت در برنامه ريزي آموزش :

  • نظارت بر ارائه طرح درسها در ابتداي ترم در گروههاي آموزشي
  • تكميل طرح درس هاي تدوين نشده و بارگذاري آنها بر روي سايت دانشكده

 ه ) همكاري در ارتقاي توانمنديهاي اعضاي هيات علمي در زمينه هاي آموزشي :

  • نياز سنجي اعضاي هيات علمي در زمينه هاي آموزشي و انعكاس آنها به EDC
  • معرفي و پيگيري اعضاي هيات علمي  جهت شركت در كارگاههاي آموزشي EDC
  • تهيه پمفليت هاي آموزشي و ارائه آنها به اعضاي هيات علمي

 

اهداف دفتر توسعه آموزش دانشکده مدیریت، بهداشت و پیراپزشکی

هدف کلی

ارتقای سطح علمی و توسعه آموزش در سه دانشکده تحت پوشش

اهداف عینی

  1. توجه ویژه به بسته های طرح تحول و نوآوری در آموزش
  2. حضور دانشجویان و نقش مشورتی آن ها در قالب کمیته دانشجویی
  3. توجه ویژه به بحث توانمند سازی اعضای هیئت علمی
  4. بررسی نحوه ارائه و برگزاری مباحث کار آفرینی در قالب واحد درسی در جهت حرکت به سمت دانشگاه نسل ..؟
  5. لزوم توجه به آینده نگاری در حوزه علوم پزشکی و آشنایی اعضای هیئت علمی با این مبحث
  6. تشکیل کمیته آموزش مجازی و اتاق فکر در این زمینه به جهت اهمیت آموزش مجازی در دوران شیوع بیماری کرونا
  7. تهیه بسته های آموزشی در جهت افزایش اطلاعات و توانمند سازی اعضای هیئت علمی
  8. فعالسازی کمیته های دفتر توسعه آموزش