اعضای کمیته
مسئول کمیته
|
دکتر محمد رضا امیر اسماعیلی
|
معاون آموزشی
|
دکتر رضا خواجویی
|
هیئت علمی گروه مدیریت اطلاعات سلامت
|
دکتر لیلا احمدیان
|
هیئت علمی گروه مدیریت، سیاست گذاری واقتصاد سلامت
|
دکتر رضا دهنویه
|
هیئت علمی گروه مدیریت، سیاست گذاری واقتصاد سلامت
|
دکتر مهرالحسنی
|
معرفی
ارزشیابی در فرآیند فعالیت های آموزشی دانشگاه یکي از اقدامات مهمي است که مي تواند درارتقاي سطح وکيفيت آموزش که بخش عمده اي از وظايف ذاتي دانشگاه را به خود اختصاص مي دهد، نقش اساسي داشته باشد. چراکه با رصد میزان کار آمدی تمام موارد درگیر در ارتقا آموزش همچون روش تدریس مدرس،محتوای دورس با روشهای استاندارد مدیران قادر خواهند بود که ضمن داشتن چشم اندازی شفاف از وضعیت موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه ریزی هاي لازم را انجام دهند و نقاط ضعف سيستم آموزشي موجود را با استفاده از ظرفيت ساير کميته هاي تحت مديريت مرکز مطالعات و توسعه آموزش بهبود بخشند.
رسالت
واحد ارزشیابی با مشخص نمودن خطوط اصلی فعالیت خود در تلاش است تا نقش مهم خود را در مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش بدرستی ایفا نمود و با فراهم آوردن اطلاعات لازم و واقعی میزان فاصله از اهداف تعریف شد را تعین و با تعامل با سایر کمیته ها در رسیدن به چشم اندازها تلاش نماید.اهداف کلی واحد عبارتند از: ارتقای کمیت و توسعه ارزشیابی برنامه های آموزشي، توسعه وارتقاي برنامه هاي ارزشيابي اساتيد، توسعه وارتقاي برنامه هاي ارزشيابي دانشجويان.
اهداف واحد ارزشیابی
-
۱. نظارت بر تشکیل ساختار وسیستم ارزشیابی مستمر در دانشکده های مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، بهداشت و پیراپزشکی
-
۲. کنترل و پایش عملکرد سیستم ارزشیابی دانشکده ها
-
۳.تدوین فرمهای ارزشیابی اساتید با توجه به نظر کارشناسان عضو کمیته ارزشیابی
-
۴.تدوین روشهای ارزشیابی دانشجویان با توجه به نظر کارشناسان عضو کمیته ارزشیابی
-
۵.جمع بندی اطلاعات ارزشیابی دانشکده ها و تجزبه و تحلیل علمی داده ها
-
۶.انعکاس نتایج استخراج شده ارزشیابی به مراجع ذی صلاح در صورت نیاز
-
۷.تفسیر و توصیف نتایج ارزشیابی و ارزش گذاری روی نتايج
-
۸.اجرای ارزشیابی بیرونی در کنار ارزشیابی دروني (ارزشيابي مستمر دانشکده ها).
-
۹.کمک به مدیران در تصمیم گیری های آموزشی ،برنامه ریزي هاي استراتژيکي دراز مدت
-
۱۰.ایجاد روشهای نوین ارزشیابی
-
۱۱.سوق دادن اولویت های ارزشیابی برای ارزشیابی برنامه های آموزشی در حیطه های مختلف
-
۱۲.نظارت بر تحلیل آزمون انجام گرفته در سطح دانشگاه به منظور ساماندهی کیفیت ارزیابی انجام گرفته